Tuesday, April 13, 2010

Dia Suami, Kekasih & Teman ku

ini adalah suami yang menjadi penyeri seharian hidup ku..dia lah kawan, sahabat, kekasih & teman ku....


kadang2 bila aku malas nak mkn..
dia mesti marah..
dia mesti tunggu aku , paksa aku suruh mkn
mcm2 alasan aku bg, kenyang lah , mls ar, penat lah..
sehinggakan dia menyuapkan makanan di mulutku
ketika itu aku seperti anak burung yg kelaparan yg meminta makanan dari ibunya..
terima kasih abg.....

kekadang dia selalu merungut bila cuaca panas
dia kan mengerut kan dahi dan kening sekuat yg mungkin
bila aku aku buat dek jer....
bila dia dah mula bercakap2 tentang cuaca, panas lah bla2..
aku dgn selamba jer ckp "panas lagi api neraka"
dia terus jer senyap.......
terima kasih abg....

aku selalu merajuk...
memg hobi aku rasanya...tak kisah time dah kawin or tidak
bila aku majuk, mesti dia seboleh2nya pujuk aku...
dia selalu berbisik di telinga aku
"ayg jgn lah majuk lagi"
aku tetap buat muka ketat..
bila dia rasa dah mls nak pujuk..dia pulak yg merajuk*hampeh kan?
terima kasih abg...


aku suka dipeluk..
kekadang aku suka paksa dia suruh peluk ....
kesian tgk muka dia..ikut jer...
aku rasa selamat dan puas bila dia peluk..
kalo boleh aku tak leh lepas dari pelukan dia...
dia buat aku rasa selamat & aman....
terima kasih abg..


kekadang sy mls nak mandi..
yer sy mengaku yg sy malas mandi...
nasib lah ader dia yg penyabar..
tak putus2 ajak atau suruh aku mandi..
aku tetap berdegil..
sampai kan dia sanggup dukung aku masuk bilik mandi...
walaupun aku berat....
terima kasih abg....


aku selalu mengelak dari kemas rumah& iron baju
tulah benda yg paling aku tak suka....
mcm2 alasan aku bg paling best alasan...
pinggan aku sakit sebb mengandung...
bila masuk pukul 9 jer aku selalu pura2 mengantuk..
nt mesti dia ckp
"mata ayg dah merah pg lah tido"
aku selalu skip tok iron baju...
terima kasih abg.......


satu jer yg pasti aku suka..
aku suka memasak...
tu jerlah yg aku rasa baik nyer aku nie ...
aku selalu mencuba masakkan yg aku cari dari internet..
masakkan yg belum pernah aku cuba..
aku rasa seronok bila tgk dia makan....
sedap tak sedap dia telan jer..
terima kasih abg....


setiap petang aku kerap memandang ke pintu...
walaupun mata aku menghadap televisyen...
tapi fikiran aku ke lain...
rasa tak sabar nak tunggu dia balik...
hati aku tertaya??...mata aku selalu memandang ke arah jam...
"knp tak sampai lagi"
bila dia sampai jer..perkara pertama yg aku paling suka...
dia suka bg salam banyak2 kali..
""assalamualaikum....**berulang2 selagi aku tak jawb dengn kuat"
dia juga suka ckp...
"tak peluk abg pun"
saat2 tu aku paling suka....
terima kasih abg......



yang paling berharga dalam hidup aku..
dia sudi menerima ku...
seadanya aku...aku bukan insan sempurna...
aku hanya lah insan biasa yg tak lepas dari membuat kesilapan silam..
terima kasih abg..terima kasih kerana sudi menjadikan aku isterimu..

-------------
aku tak dpt bayangkan hidup aku tanpanya...
aku tak boleh hidup tanpa dia.....

bayangkan jika dia tiada....
saper yg akan paksa aku..mandi, makan
saper nak makan makanan yg aku masak..
saper nak pujuk aku bila aku merajuk..
saper nak kemas rumah & iron baju tok aku..
saper yg nak peluk aku tiap2 malam...
saper yg nak buat semua tu.....

terima kasih abg...terima kasih kerana mencintai aku....
terima kasih sebb tahan dengan kerenah aku......
terima kasih atas segalanya





2 comments:

Mummy Chubby said...

ur wedding picture sgt nice! mummy suke...

Fieza Story said...

heheh tq mummy...

Post a Comment