Monday, April 12, 2010

::diLayan Seperti Raja...Tak BerKUasa Tapi TempiasNya ader::


kuasa...
aper ader pada kuasa sehinggakan org sanggup tunduk mendengar arahan atau suruhan...memg benar dia berkuasa, berwang & mempunyai kedudukan tinggi...tapi perlukan dilayan seperti raja??
bukan kan kiter sama jer disisinya??bukan kan kita terhasil dari ciptaNYA....
kenapa perlu ader berbezaan atau jurang yg ketara antara kuasa & kuli??memg benar kiter kene menghormati..hormat tidak bererti mendengar semua kata2, hormat tidak bererti sentiasa ader di sisinya, hormat tak bererti kita harus mengkipas dia sepanjang masa....hormat..pada aku hormat adalah kebahagian, hormat boleh ditunjukan dengan senyuman...hormat bukan bererti takut....

kuasa dan tempisnya..
bila cerita tentang kuasa mesti ader tempisnya...mksud aku kat sini tempias yg paling besar aderlah kepada keluarga...kuasa akan menempiskan kepada keluarga.....ini bermaksud keluarga juga mempunyai kuasa yg sama....Besar sgt ker Kuasa dia??Perlu ker Hormat dia..Kalo dia tak tahu menghormati org cam ner??Aper yg dia buat samapi perlu kita meletakkan kepala diKaki??......

insan biasa...
insan biasa tak berkuasa..tapi insan biasa lagi mengenali erti hormat menghormati...lebih menyayangi...kalo diberi pilihan antara kuasa & insan biasa...aku lebih rela menjadi insan biasa...biarlah aku tak berkuasa ..tapi aku bersyukur dengan aper yg ader..aku belajar aper erti kehidupan itu sendri...segala jerit perit semua aku lalui.....

Yang Maha BerKuasa ALLAH...
Dia adalah segalanya...maha agung...paling agung di semesta alam......Dia yg berkuasa menghidupkan dan mematikan semuanya.....sekelip mata Dia memberikan..sekelip mata juga menghilangkan....SubanAllah.....



0 comments:

Post a Comment