Friday, July 30, 2010

hargaiLah Dia....

Jika isteri menangis dihadapanmu….
“hargai lah ia sblm terlewat…”
Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…
Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..
Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!
Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kacuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya.
Wahai suami2, jika seorang istri pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.
Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam …
Wahai suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.
Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?
Apakah keistimewaan perempuan ini ? ”
Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..
TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..
SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .
PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..
Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..
Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. ..
Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .
Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..
Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..
TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.
Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal…
Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”…




Monday, July 26, 2010

bersawang...

rasa cam dah agak lama aku tak update aku punya blog nie...
aku rasa kalo ader labah-labah mau penuh ngan sarang dia...huhu....
nak buat cam ner kan ..office dah kene block ...so pandailah kalo nak update pinjam lah pc org lain yg tak kene block.....

so minggu nie tak der aper yg menarik sgt..biasa jer...
Balik Johor...mkn buah sampai muntah...mcm2 ader durian, rambutan, manggis...DLL
sonok ar...sampai tgk pun dah tak lalu dah....huhuhu...



Monday, July 12, 2010

~cepatnYa masa Berlalu~


pejam celik 
pejam celik..
**jgn tak celik2 sudah lah...heheheh
bila fikir balik ..cepat jer masa berlalu kan....
skrg dah masuk bulan Julai....
pastu rasa kejap jer aku dah masuk 30 minggu nyah....erm...tgl lagi beberapa minggu jer..insyallah bby aku akan dilahirkan dengan izin-NYA....amin

aku tak kisah aper jantina dia....yg penting bby nie sihat, sempurna & selamat semuanya tu jer yg aku mintak....doakan tok sy sekali tau....

harap2 bby aku dah membesar dengan jayanya kat dlm perut aku nie hehehe...

p/s: terasa tak sabar menghitung hari. :)





10 waY to Kill Ur HusbanD

meh aku ajar korang cara2 paling senang to kill ur husband ..
hahaha...nie sekadar joke jer tau....dun take it serius...

Just for laugh...!!!








hehhe..........jgn cuba lak tau..bahaya...

Friday, July 9, 2010

UngkaPan Emas seOrang Nazi..


im sPeeChLess................



Jenis Kenderaan Mengikut Umur dan KemaMpuan.:)

Peringkat 1
(4 bulan hingga 9 bulan - mengikut kesuaian)

Peringkat 2
(9 bulan hingga 3 tahun - mengikut pengisian)


Peringkat 3
( 3 tahun hingga 7 tahun mengikut kehendak )


Peringkat 4
( 7 hingga 12 tahun mengikut kemahuan)

kereta kontrol biasa2 jer heheh

Peringkat 5
(12 hingga 19  tahun mengikut kemampuan )



yg nie UPP sikit lah..ader bran punya..

Peringkat 6
( 19 hingga 50 tahun Mengikut ketebalan poket masing-masing)



Peringkat 7
(  50 tahun keatas mengikut keperluan )



Peringkat 8 - akhir

( bila waktu menjemput )



p/s: renung2 kan selamat beramal....






Thursday, July 8, 2010

ikan APer NI???

panjang giler ikan nie...
spesis aper ntah....
jom layan sama2 ok heheh....





Wednesday, July 7, 2010

Pokok Beracun


Sila perhatikan pokok hiasan ini betul-betul. Jika anda sayangkan anak-anak dan keluarga anda, musnahkan pokok hiasan ini segera. Sekiranya anda menanam di kawasan rumah, meletak diruang tamu atau di tempat letak kereta. Pastikan selepas membaca posting ini segera pindahkan pokok ini ke tempat yang jauh dari anak-anak anda.

Pokok hiasan ini adalah yang sangat beracun boleh mengakibatkan kematian sekiranya anak anda mengigit daunnya. Kandungan racun yang kuat boleh membunuh kanak-kanak dalam masa kurang dari 1 minit. Bagi orang dewasa pula boleh membawa maut kurang dari 15 minit. Bayangkan betapa kuatnya racun yang terdapat pada daun pokok ini. Racun atau getahnya yang masuk ke dalam mata boleh menyebabkan buta.

Kanak-kanak yang suka mengunyah terutama yang berumur 1 tahun ke 3 tahun yang tidak tahu apa-apa mungkin terkunyah daun pokok hiasan ini yang anda letak diruang tamu atau ditempat letak kereta, membawa padah.

Kesan apabila mengigit daun beracun. Lidah akan terus membengkak dengan serta merta dan menghalangkan penafasan. Ini akan menyebabkan kematian kerana tidak dapat bernafas. Sila sampaikan kepada jiran-jiran dan saudara mara yang menanam pokok hiasan ini supaya memusnahkan pokok ini segera.

Pokok ini sering terdapat di pejabat-pejabat dan sekolah-sekolah sebagai pokok hiasan kerana senang dijaga. Ia berasal dari Kenya , Rwanda dan Uganda . Senang tumboh di iklim negara ini. Daun yang besar dan hijau selalu diletak di kawasan taman awam.

Sila maklumkan kerana terdapat kes kematian yang jarang dilapurkan diakibatkan oleh pokok ini. Selalu kes ini diklafikasikan sebagai "food poisoning".

Keprihatinan anda menyebarkan berita ini mungkin dapat menyelamatkan nyawa seseorang.




Friday, July 2, 2010

siaN baPa ini


aper dosa yg bapa nie buat sampai sanggup anak membuang bapa sendiri??
tidakkah terdetik dihati rasa kasihan atau kasih sayang??
sungguh kejam bapa diperlakukan seperti nie...seorang bapa yg sanggup berhempas pulas menjaga dan membesarkan anak2 tanpa jemu....subanallah....

beliau ditinggalkan dirumah org2 tua bukan islam...dan dibayar menggunakan duit beliau sendiri....RM 700 hasil wang pencen....