Thursday, December 30, 2010

Final Malaysia VS IndOnesia.no laser2 ok.....


sebelum tu aku nak ucapkan tahniah kepada skuad harimau muda malaysia yg berjaya ker peringkat akhir.....gog gooo.malaysia boleh.........

Malaysia 2 - Indonesia 0 **hehehh


aper2 cuba yg terbaik tok menaikkan nama Malaysia........chai yooo....abaikan ok isu laser2 tu sebb tu tak menghalang pandangan pun.....**ini fakta ok..

and lagi satu tak pyh lah cari saper yg laser saper dulu....sebb semua tu tak menghalang pun...

p/s: kepada Penjaga Gol Malaysia yg Macho , Hensem **i like hehehe
aku rasa tak mustahil mlm nie insyallah diaorg akan laser balik....so watch out......jaga lah gawang malaysia dengan sebaik mungkin.....chaiyooo.........!!!

KUALA LUMPUR 27 Dis. : Sinaran laser yang lemah tidak akan menjejaskan pandangan mata manusia jika dipancarkan dari jarak jauh contohnya ketika satu perlawanan bola sepak, menurut seorang pakar optometris. **see dah terang2..kalo dah kalah tu mengaku jerlah

Bekas Pakar Pandangan Mata Hospital Pulau Pinang Dr Zahimi Chik berkata sinaran laser akan berbahaya kepada mata sekiranya ia mempunyai daya kekuatan yang tinggi seperti yang digunakan untuk pembedahan.

"Sinaran ini akan merosakkan retina jika ia terkena pada titik pandangan visual mata iaitu mekula walaupun dalam jangka masa singkat.

"Bagaimanapun, jika sinaran itu hanya daripada penunjuk laser seperti "laser pointer" yang digunakan orang ramai sekarang, ia tidak berbahaya kecuali dalam jarak dekat," katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Dr Zahimi mengulas dakwaan pasukan bola sepak Indonesia tentang gangguan pada mata mereka ketika perlawanan akhir pertama Piala AFF Suzuki menentang skuad negara semalam di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini akibat pancaran sinaran laser oleh penyokong Malaysia.

Beliau berkata sinaran laser yang mampu dibeli kini hanya mempunyai daya kekuatan yang lemah kerana ia dihasilkan dengan tujuan tidak membahayakan pengguna.

"Jika anda ingin memiliki sinaran laser yang kuat, ia menelan belanja jutaan ringgit untuk dimiliki.****mampu ker nak beli????

"Mustahil untuk para penonton bola sepak membawa masuk alat pemancar laser yang boleh menjejaskan pandangan mata ke dalam stadium," katanya.

Menurut Dr Zahimi, sinaran laser itu mungkin mengakibatkan kesan penglihatan sementara jika disasarkan secara tetap selama beberapa minit di hadapan mata seseorang.

"Ketika perlawanan Malaysia dan Indonesia semalam, agak sukar untuk mensasarkan mata pemain dalam perlawanan kerana mereka sentiasa bergerak pantas sepanjang perlawanan," katanya.**susah kalo org tak terima kekalahan ini.......

Malaysia menewaskan Indonesia 3-0 dalam perlawanan itu sekaligus membawa bekalan selesa sebelum bertandang untuk perlawanan akhir kedua di Stadium Gelora Bung Karno di Jakarta, Indonesia.

5 comments:

Wahida Nasution Thakhrim said...

yang penting main dengan sepenuh hati.. harap2 sangat pemain malaysia tak tertekan dengan sorakan rakyat indonesia kat sana.. all the best!!

Fieza Story said...

heheh betul tu......malaysia boleh punya......

Anonymous said...

hehe.. camne kl dorank soh jin dorank yg men laser lak? muahaha... apepun malaysia boleh!!!!

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

harap² mesia menang malam nnti...
pastikan harimau malaya mengaum, garuda meraung!!!
chaiyokk mesia!!!

Fieza Story said...

huyehhhhhhh esok cuti....

Post a Comment