Thursday, January 6, 2011

bila hujan jer mesti Aku sedih......

hujan....aku tahu hujan aderlah rahmat dari tuhan..tapi bila time hujan jer mesti aku sedih,sebak & risau..bukannya aku tak suka hujan....tapi...tak perlah abaikan..terima kasih Ya Allah kerana Engkau membasahi bumi setelah engkau memberikan kami panas.....

cerita disebalik hujan....semalam kan putrajaya hujan selebat-lebatnya, gurun berdentum dentam, kilat sambung menyambung...seriau aku kat umh dengan zareef yg tak kenal lagi aper itu hujan....aku sgt takut bila hujan....

hujan jugak buat aku rasa sgt2 sedih...nak2 bila hujan tu time waktu pergi kerja & waktu balik kerja....secara jujurnya semlm aku teramat lah wisau......**aper yang buat aku wisau??? 

saya risaukan SUAMI sy.....kerana dia pergi keje naik moto....aku pergi naik kete..bayangkan 40km perjalanan sehala so 80km sehari..mungkin lah bg setengah orang jarak tu *ala biasa lah tu*......tapi tak bg aku...aku rasa jarak tu dah cukup jauh....

semalam:-

mummy: papa balik lmbt ker?**time tu dlm kul 6
papa: ayang hujan lebat..sana hujan tak?
mummy: tak ujan lagi papa tapi dah start nak ujan...zareef mcm demam tadi pengasuh dia ckp..nt dah reda papa balik lah......**tetiba senyap jer.......maybe dia redah jugak ujan tu sebb anak dia demam...aku msg tak bls aku call tak angkat.........

giler ar..tetiba semlm aku wisau tak ingat......hahah makin aku wisau makin kuat guruh berdentum..zareef pun seakan2 tahu yang aku tgh wisau...dia pun sibuk menangis maybe sebb badan dia tak sihat......hati aku giler resah gelisah..........*ntah knp...selalu tak derlah pun mcm nie...maybe baru2 nia laki aku pernah jatuh moto....time tu hujan.balik tgk dah berdarah kaki tangan, suar dah koyak..*aku taya knp tak tpn *dia kata tak perlah sikit jer.......aku speechlessss.....

semalam petang sampai lah magrib puas aku pandang pintu jer......bila dia nak sampai nie..masa tu puas aku berdoa *Ya Allah Ya Tuhan ku, Engkau Lindungi lah Suami ku, permudahkan perjalanan dia......*kerna aku dan zareef masih memerlukannya***boleh tak tetiba aku fikir cam tu hahaha....

tup...tup.dalam kul 7 something......aku dgr kunci pintu aku macam dibuka**i guess my husband.....aku berlari kat pintu..aku bukakan pintuu tok dia......tgk dia basah kuyup.....aku terus peluk dia........hati aku tettiba sentap tetiba air mata mak dara aku menitik................**laki aku blur.........hati aku alhamdulilah dia dah selamat sampai.....hati aku berhenti menangis.....


kata hati aku :-kerana dia kesayangan ku!!!!!!!!!!!


7 comments:

wakmizie said...

Biaserlah... org kalo naik moto nie mmg bnyk dugaan.. jatuh ler.. moto rosak ler.. plg2 time ujan.. wak pown pei keje naik moto... semua cabaran tu, lumrah kehidupan penunggang moto.. (ayat belagak plak) hehe.. ape pown, isteri mane x risau kan.. lg2 waktu ujan.. nk pulak anak kecik lg... semoga terus besabar... ada hikmah disebalik dugaan..

Sweet like Strawberry said...

betul...isteri mana tak wisau kan suami kan....heheehh...so wak pun sama bawk moto elok2...dun drink n ride heheh

Wahida Nasution Thakhrim said...

baca pun dah berdebar2 inikan pulak lalui sendiri.. selalu juga risau tak bertempat bila mak lambat balik kerja..

|| NaFiRaa || said...

hubby ai pon gi keje naik motor jugak.. tapi tempat keje dia dekat jek ngan umah.. tapi kalo dia balik lambat dr biasa ai risau jugak..lagi2 kalo call dia x angkat..bila dengar jek bunyik motor dia terus rasa legaaaa sangat..

Sweet like Strawberry said...

wahida: huhuhu tulah ntah ar semlm jd mcm gelabah giler huhuhu

nafira: heheh yg dekat pun wisau lagi kan yg jauh yer dak.....tapi umh apartment so tak dpt dgr bunyi moto heheheh..so dgr kunci umh jer terbuka

Putri_Aizat said...

ish ko nih tetibe jek wat aku rasa cam sedih lak petang2 nih...hubby aku tu pun naik moto gak gi keje...adoai memang leh bayangkan klu ujan2 dia lek lambat...lagi2 da de anak kecik nih....huh...

Sweet like Strawberry said...

fetty: huhuhu sedih kan???nak2 bila dia balik lambt ++ hujan ....oo mak aiiiiii...tak senang duduk....

Post a Comment