Friday, January 14, 2011

::gajah pUn keLuar dah....

**kesian kat gajah betina nie kene rempuh dengan lori kontena
**aper jadi ngan anak2 dia??
**hilang dah seekor gajah.....

tgk nie lah jadinya bila dan bila hutan ditarah sana sini....nie lah jadinya bila pembangunan terlalu pesat sehinggakan mengabaikan alam sekitar???wujud lagi ker bandar hijau?kalo setakat pokok2 bunga taik ayam yg menghiasi???ok abaikan tu semua kekadang naik marah jugak kalo tgk org sikit2 tarah hutan...habis semua gondol hutan dah....

aku rasa lelama semua binatang-binatang pupus...kiter hanya  boleh tgk dia kat Zoo jer......erm  bila esok anak cucu cicit taya mana habitat asal binatang2 nie......jwapan nya dekat zoo!!hahahaa

aper jadi ngan ekosistem negara kiter....sampai gajah pun keluar ???bila binatang yang paling besar dah keluar maksudnya tempat tinggal dia telah dicerobohi oleh tangan2 kotor yg hanya mengaut untung.........aper nak jadi ntah**sambil geleng kepala???

Manusia mati meninggal kan Nama
Harimau mati Meninggal kan belang
dan Bila GAJAH mati habis penuh Jalan Raya......***heheh

p/s: jgn hanya memikirkan untung semata2 tanpa menghiraukan yang lain kerana mereka juga berhak di atas muka bumi ini.......!!

3 comments:

niesz said...

cian kat gajah nie...mati la seekor gajah yg x bersalah..ehe..

Miss Fairladyjim said...

orang yang tamakkan dunia memang macam nie lah jadinya...tak pikir hubungan sesama alam sekitar:)

Sweet like Strawberry said...

huhu tulah...kepentingan individu yg memusnahkan alam sekitar!!

Post a Comment