Wednesday, November 30, 2011

world is fair


secara sedar atau tak..makin lama aku sedar yg aku nie aderlah seorang yg sgtlah keras kepala dan degil...aku menganggap aper yg aku kehendaki mesti berapa dlm gengaman aku..no matter by hooked or buy n sales....**hahha....tak kira mcm mana cara sekali pun aku akan cuba dpt kan...adakalanya sifat ingin mencuba aku yang begitu mendalam menjadi kan aku seorang yg sungguh angkuh.ego...dan still dengan pendirian aku....

tak semestinya aper yg kiter genggam tetap menjadi gengaman kiter..lagi mudah kte mendpatkan..lagi senang tok kehilangan nya....tapi aku tak sedar semua tu... =(

tapi pada hakikatnya..aku sedar tak semua yg aku inginkan menjadi kenyataan.bila keadaan ini muncul susah aku nak terima.....perit betul rasa tu....aku selalu menyalahkan diri aku bila sesuatu yg aku hajati tidak membuahkan hasil..tapi memberikan aku impak maksima yg cukup mendalam....sedalam lautan...setinggi gunung ganang..dan sebebas burung2 yg terbang...

aku tak sedar..bila DIA memberikan aku ..hujan, ribut, Petir...Panas..aku selalu merungut dengan keadaan tu....bila DIA memberikan hujan aku menginginkan panas, bila DIA memberikan aku ribut aku menginginkan mendung...memg lumrah manusia ..tak pnh puas ngan aper yg DIA berikan.termasuk lah aku...tapi aku tak sedar disebalik semua tu DIA memberikan aku Pelangi..Pelangi yg mampu membuatkan aku tersenyum lebar...Pelangi yg penuh ngan warna2 dunia....Kecerian terpancar diWajah peLangi.......begitu cetek permikiran aku terhadap DIA...Hina sungguh aku di sIsiNya..

aku sedar DIA tidak akan menguji aku luar dari Kemampuan aku...aku akur..aku turuti..dan aku pasrah semua ujian yg DIA beri.....berikan aku Kekuatan untuk menempuh semua cobaan Mu....

3 comments:

Anisa Hang Tuah said...

Dia maha mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya sekalipun menghancurkan kita

Juliet_iRa~" said...

dugaan hidup..

:)

Hans said...

setiap ujian dan dugaan tanda dia sayang pada kita
:-)

http://hanspunyablog.blogspot.com/2011/12/review-filem-ombak-rindu.html

Post a Comment