Friday, March 30, 2012

INI BUKAN LUCAH : SUSU IBU



INI BUKAN GAMBAR SY HOKEY........SUMBER DARI GOOGLE ..SEKSI KAN...........NICE HAHAHAH

Secara azalinyer Allah menjadikan setiap hambanya tidak kira lelaki atau perempuan dengan pelbagai kelebihan dan kebaikan.. Salah satu kelebihan bagi wanita aderlah SUSU IBU......knp Allah mengurniakan SUSU IBU kepada perempuan.....kerana Allah Maha Mengetahui setiap kejadian yg diberikan...sesungguhnya kebaikan SUSU IBU tiada siapa yang dpat menyangkalnyer................Alhamdulilah aku dikurniakan hikmat memiliki SUSU IBU.....walaupun tidak semeriah atau sebanyak ibu2 lain.tapi aku bersyukur kerana dpat memberikan yg terbaik untuk anakku.........Harris dah hampir 3 bulan aku menyusu Insyallah jika diberi peluang dan kesempatan aku akan memberikan dia selama 2 tahun.....amin Ya Allah moga2 aku diberi peluang itu...........

ini adalah antara kebaikan susu ibu........maleh nak explain panjang2........hahahha.baca lah wokey.kalo rasa tak cukup taya pak cik google.com berpage2 korang kene view heeh......


alhamdulilah ...aku sempat kumpul banyk nie jer susu aku hehee........semuanyer bertarikh muai 1 Mac 2012 hinggalh sekrg.....sebulan sebelum naik kerja baru sibuk kumpul stok hehehe...harap2 aku dpat meneruskan penyusuan tok harris n zareef ( kot yer dia nak hahah dah kesedapan susu FM).........

nota : Ya Allah berikan lah aku peluang dan kesempatan aku menyusukan anak ku Ya Allah....perbanyakkan lah susu aku Ya Allah.........

Saturday, March 24, 2012

harris in the house

kejap jer rasanyer kiter nak masuk 3 bulan..jap lagi mummy nak tinggal kan kiter....ader saper2 yg sudi jaga kiter tak time 8am-5.00 pm...kiter baik jer...kita menangis bila nak susu jer..........coz susu mak kiter sgt sedp...jgn wisau..mak kiter akan bekal kan susu terbaek tok kiter......huhuhu............kiter tak derlah berat sgt..tapi badan kiter semanagt...**sila tgk gamba..nie gamba kiter baru jer amik tadi sebelum mandi ( 24 mac 2012).masa cek up sebulan berat kiter 4.2kg....kiter lahir comel jer 2.4..tpi mak kiter bg minum banyk2 tu yg jadi 4.2.....lepas 2 bulan berat kiter jadi 5.5 pulk......lepas 3 bulan..tak tahu coz tak cek up lagi......huhuhu ok lah sekian terima kasih.saper2 nak tolong jaga kiter call mummy kiter wokey...............................KITER BAIK SGT!! 



Friday, March 9, 2012

Terukir di Bintang


Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu 
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu 
Jika engkau minta satu dunia akan aku coba 
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia 
Hati ini bukan milik ku lagi 
Seribu tahun pun akan ku nanti 
Kan… kamu… 
Sayangku Jangan kau persoalkan siapa dihatiku 
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu

p/s: im fall in love with this song........by yuna


happy besday

happy besday to me happy besday to mee.happy besday to me....alhamdulilah 23 february aritu genap lah aku 26 tahun..aku semakin membesar bagai kan shanie (eh tapi tak derlah teruk cam tu hah)....semkin bertambah anak......huyeh....terima kasih mak kerana melahirkan aku dan dikurniakan kesempurnan serta bonus tahap kecomelan tahap 4/5...........hahahaha...sepanjang hidup aku tak pernh lah nak sambut besday berparty2 bagi...cukup sekadar org2 sekeliling aku igt besday aku tu lagi berharga......huhuhuhu.....





dua kek nie hasil tangan homemade my lovely sis........maklum lah org tengah anggau buat kek ..setiap minggu buat kek............ hye sister...thanks for the kek..walaupun kek ko tak boleh lawan SECRET RECIPE...tapi aku tahu kek ko penuh dengan kasih syg....wawahhha.......thanks.................

minggu sebelum besday aku tu...aku saje balik kpg berikutan busan dok umh n cuti bersalin aku masih pnjang........laki aku sempat lah taya aku..aper aku nak masa besday...

papa: ayg nak aper besday nie....
me: erm....tak der aper pun...
papa: comfom...
me: sebenarnya org teringin nak pakai hpn yg canggih2....hahah sebb sepanjang hidup ayg tak pernah lah pakai hpn yg up to date..hahaha........masa kat office selalu kene ejek dengan ayed.... ( jht ko ayed kan selalu kutuk aku.......hpn boleh pusing lah...tapi bila fikir balik memg kelakar lah hpn2 yg aku pernah pakai...pernha satu hpn tu boleh masuk 1 mp3 lagu jer...bila nak mtk lagu kat org kene delete lagu dulu baru boleh masuk lagu hahaha keji ok time tu rasanya.tapi mak cool jer hahahah)
papa: ayg nak hpn aper???
me: org mcm nak .............mcm nak samsung galaxy s2..
papa: ........erm ( dia senyap jer)....

aku pun tak derlah amik port sgt dia nak belikan ker tak hahaha..sebb aku bukan reti sgt hpn canggih manggih nie....hahahaha....minggu tu dia balik kpg...sekali nak amik aku balik putrjya balik............

SURPRISE OK...........

tetiba dia meroyan suh aku masuk dlm bilik......igt kan nak aper....(eh belum habis 44 hari lah) hahahahha.........

"ayg.....tara.......BESDAY PRESENT............" aku lah.....nak kata terkejut sgt tak derlah...sebb tahu dia akan bg besday present...***time tu tak tgk aper hadiah........ " cer ayg tgk dlm beg tu"""..............amik ko time tu terkejut beruk ko........SAMSUNG GALAXY NOTE................!!! **eh tapi aku mtk S2..tak perlah dia bg lagi upp..........""terus terharu ok aku hahaha.......... thanks papa ( sambil menangis..keji kan..kata tak terkejut sgt..tapi siap menangis bagai.) hahahahah 

disebbkan ader ko aku 24 jam online fb hahahahahaa.....................
hahahha......hati tu berbunga riang........................... ( eh ayed lepas nie ko tak boleh kutuk2 aku ok)...... hahahaha...