Monday, October 29, 2012

Ceritera Korban-Selamat Hari Raya Aidiladha

saya selaku wakil kepada keluarga suhaimi mengucapkan selamat hari raya kepada semua BF, GF, dan segala FFF yg ader...*time nie odw blik kpg

selamat pagie semua.....aku rasa mcm tak lewat lagi nak wish "selamat Hari Raya AidilAdha" buat semua org islam seluruh dunia........ 

tahun nie sepatutnya tahun hari raya korban aku kat belah mak mertua aku (batu gajah) tapi disebbkan mak aku buat korban..so terpaksa lah skip balik kampung mak mertua heheeh *maaf yer....tahun depan 2 2 raya belah perak hahahah.........

sepanjang aku 26 tahun nie nie lah first time mak aku buat korban......semua rasa ader *sedih, takut, jakun, suka, gembira* semua ader.......



*semoga syurga tempat nyer......*

nie lah lembu yang akan menjadi mangsa korban....sgt ganas lembu nie......
sgt susah nak turunkan lembu nie
seee lembu nie pun tahu akan nasib dia.........

aku rasa lembu nie mcm hensem lah hahaha

 “Tidak ada satu amalan anak Adam di hari-hari Nahar (Hari-hari ‘Eidul Adha) yang paling Allah sukai selain daripada menumpahkan darah (sembelih), kerana ia (binatang korban) itu akan datang di hari kiamat nanti dengan tanduk dan kukunya dan bulu-bulunya (sebagai saksi ke atas ibadah korban tuannya), dan sesungguhnya darah (binatang korban itu) akan tumpah di sisi Allah di suatu tempat sebelum tumpah ke bumi, oleh itu pilihlah olehmu binatang terbaik (paling menarik) untuk dikorbankan. ” (Hadis riwayat Hakim, Ibnu Majah dan Tirmizi dan dianggap sebagai Hadis Hasan Gharib)



alhamdulillah.....terima kasih dan syukur ke - atas Mu...


yg paling paling rasa seronok coz semua abg2 n akak2 aku balik........rasa happening giler.......nak2 time berborak..mengumpat..memg awesome hahaha  


yang paling awesome malam2 haruslah mkn sup segala gear...........hahahah 


-terima kasih-terima kasih-terima kasih-





1 comments:

...sWeeT uMi... said...

slmt hari raya qurban fieza..mmg rasa happening kan bila dpt kumpul reramai camtu... (",)

Post a Comment