Wednesday, April 3, 2013

Anonymous Requst: Kenapa Sy kuarkan Anak sy Dari Taska..?

ok2...lets begin the story.....aku rasa anonymous tu tahu knp aku kelam kabut cari taska..*ala pasal kes pengasuh aku pindah umh tak bgthu sepatah haram pun* ok biarkan itu cerita lama....... 

Genap anak sulung aku 2 tahun iaitu pada 1 september 2012 - tarikh tulah aku masukkan anak aku kat taska...terima kasih kat taska tu sebb sudi terima anak-anak aku walaupun dlm masa yg suntuk n kebetulan taska yg aku anta tu taska cawangan kedua iaitu taska nadialif ke naliadif yer aku lupa haahh  di desa pinggiran putra.

niat pertama aku aku anta taska n tak cari pengasuh lagi konon2 dah serik sebb takut jadi mcm pengsuh lama.........n taska jarang bercuti2 nie........rupa-rupanya sebaliknyer......

1- aku jadi makin kerap kerap kerap kerap sgt cuti...bergilir2 gilir lepas abang adik lepas adik abang...mcm tulah rutin aku selama 3 buln aku anta kat taska tu.........(sampai bos aku pun naik bising coz sebulan 2 minggu jer aku keje selebihnya cuti)

2- tiap kali anta comfom lah anak aku melalak2.....yerlah tak pandai ckp kan menagis jerlah yg diorg tahu...hati ibu mana yg tak sentap........bila nak pg keje anak bergoyang2 kat pagar menangis kan........rasa nak patah balik jer.......*tu setiap hari yer sepanjang 3 bulan*.....

3- demam/chicken pop/selsema/batuk tak pyh ckp bergilir-gilir (tu aku kene admit coz org kata dok taska memg selalu demam) n maybe anak aku terlalu gedik coz tak biasa dok ramai2..selalu kat pengasuh tak ramai tetiba ramai .....acctually ramai tak ramai sgt pun dlm 20 org jer max coz dia amik cmp 4 thun jer.....


4. harris anak aku yg number 2........kene mcm gegatal ala2 eczema atau mcm ala2 kudis lah........(nie dah boleh fikir tempt tu tak bersih)........yerlah harris merangkak so persekitaran kene lah bersih......tangan n kaki dia tumbuh mcm kudis yg berair2 tu (gatal kot) ........ n ader kudis kesan ader samapi skrg........ sok aku tangkp gambar *edit masuk sini* kat bawh lengan kat peha.....

5. yg paling aku menyayat hati bila aku dtg secara mengejut tghri nak anta ubat tersentuh hati aku bila menjengah ke bilik depan ......... NAMPK ANAK BUJANG AKU TGH TDO BERALASKAN TOTO YG KECIK DAN DI KONGSI SERAMAI 5 ORG......SEPARUH BADAN DI TOTO SEPARUH DI LANTAI.........pergh tersentap aku seketika ....cepat2 aku alihkan pandang takut air mata aku tetiba jatuh......


itulah antara reason why aku kuarkan anak aku dari taska......aku tak tahu lah aku yg terlalu cerewet atau anak aku yg tak biasa dengan keadaan ramai2 mcm tu......... 



sekarang alhamdulillah aku dpt pengasuh yg diorg panggil *MAK* senang hati.....pagi tak menangis, amik tak menangis.....lega jer tinggal kan pg office.....siap melambai2 lagi dari pagar.....bersyukur aku dpt pengasuh mcm nie......terasa mcm dirog dpt kasih sayang dari NENEK/OPAH diorg setiap hari......aku berharap supaya *MAK* diberikan kesihatan yang berpanjangan......amin!!

6 comments:

Anonymous said...

thank u soooooooo much...appreciated it alot..
now i wonder y my son also got same problem iaitu gatal2...ermmm now i have to start searching new place...

nur fadhilah khairil mokhtar said...

Boleh xnk tau ada kekosongn lg x kat rumah pengasuh tu?

Anonymous said...

Assalammualaikum Puan...

Nak tanya, pengasuh anak puan yang dipanggil MAK tu tinggal di mana ye? Berapa RM sebulan?
Boleh tak kalau bagi nombor hp kepada saya di mimisan86@gmail.com.. Saya pun sedang mencari pengasuh.. Thanks Puan...

Miz Fieza said...

waslm puan,

pengasuh anak sy di desa pinggiran putra juga...bby dia amik 350 yg bawh dr tu amik 300...tapi buat masa skrg sy pun sedang mencari pengasuh coz mak tu nak bersara bulan 12 nie...memandangkan mak tu dah berusia dalm 55++ ............hehehe

Unknown said...

Assalammualaikum Puan...

saya pun sedang mencari pengasuh di desa pinggiran putra.. kalo puan jumpe yang sesuai roger2 kat sini ye.. terima kasih puan..

nurul afu said...

Salam puan,

Nak tanye, dah jumpa tak pengasuh pengganti "Mak" tu di area dpp? Saya masih mencari pengasuh utk anak saya yg berusia 3 bulan

Post a Comment