Friday, September 19, 2014

Nasi Tumpeng

Assalamualaikum semua!Salam Jumaat dan Salam Salam semua 

hari nie terover excited coz FRIDAY yaw......last day keje !!!pastu cutilah aper lagi..tapi tak berapa nak cuti sangat coz Ahad dah bermula operasi buka semester semula.....hahhaha 

nak cerita pasal nasi tumpang hari nie.....punyalah jakun aku masa first tgk benda alah nie...ku fikirkan aper........my first impression *aper hal bos aku bagi lemang kat aku pepagi buta nie......tapi bentuk lemang tu lain..........(nie ckp dlam hati jerlah)...pastu barulah aku tahu nama benda alah nie NASI TUMPENG .makanan rugi orang kelantan....... hahahah seumur aku 28 tahun nie ..tak pernah aku makan benda alah nie....punyalah jakun sampai gerun nak makan hahahahah.

nampk tak rupa dia aku sekali pandang mcm lemang atau ketupat nasi yg dibungkus guna daun pisang...bentuk dia unik dan kreatif sgt sgt dan sgt!
dapat2 nie jer aku letak tepi dulu....tak terasa nak makan lagi .sebb kepelikkan aku tak hbs lagi.........pelik dengan nama dia.......terfikir camnerkah rasa dia hahahah.........(nampak tak pemikiran aku hahah)


haaaaaaaaaaaaaaaaa.cam nie lah rupanyer nasi dia tu...now i realize why they call nasi tumpang coz hampir semua lauk tumpang dlm satu bekas...........

1- nasi (nasi dia lembik2 sikit seakan2 bubur pun ader)
2- ader serunding daging
3-ader  udang masak sambal
4- ayam seakan-akan masak kari
5- ikan seakan-akan masak kari

nampk tak ....semua lauk ader dlm corong yg kecik nie...........complete pakej....tapi semua dlm potion yg kecik2 lah.......ikan separuh , daging 2 ketul, ayam kecik.udang 2 ekor hahahh ......

n comment aku tentang rasa dia.......

'''
'''
'''
'''
'''
''''
AWESOME!!!

#sayabanggamenjadirakyatmalaysia
#kayadenganmakanan
#terimakasihYaAllah

0 comments:

Post a Comment